Събитие: Хибридно събитие + онлайн включвания на живо
Кога: 15 юни 2021 г. от 19:00 ч. UTC+03
Език: английски, български
Домакини: Goethe Institut, Sofia & Sofia Art Projects
Място на провеждане: София
Място на излъчване: YouTube and Facebook
„Интимност и спектакъл в епохата на социалните медии“ е първото издание на международната изложба Sofia Art Projects, замислена като ежегодно събитие в София, което да представя съвременно изкуство от България и света и да насърчава експерименти и нови артистични и кураторски практики.
Изложбата ще се проведе между 10 и 20 юни в в откритите пространства и празните магазини в подлеза на Ларгото (под площад „Незивисимост“), с което изследва и провокира за размисъл за витрината/прозореца в пост/епидемично време, публичното и лично пространство, изкуството и „спектакъла“ в епохата за социалните медии. Кураторската концепция изхожда от теориите на ситуационистите, Валтер Бенямин и Хегел и се разпростира до днешния ден, обсебен от „спектакъла“, който предлагат Tik-Tok, Instagram, Facebook или Twitch.
Пространствено пък обхватът е именно между социалните мрежи, при това онези като Twitch и TikTok, където потребителите са от най-младото поколение и където изкуството все още не се е установило, и Ларгото като място на културно наследство и туристически символ.
Артисти от над 10 страни ще се включат в изложбата в Ларгото с нови инсталации и проекти, създадени специално за пространството, както и в кураторската стрийминг програма „Прецизните ѝ съкровени мисли“ с видео арт филми и включвания на живо.
„Прецизните ѝ съкровени мисли“ (“Her Accurate Private Mind”) е лайв стрийм видео програма, създадена като онлайн продължение на изложбата, която разглежда проблема на личното и публично пространство. Програмата ще се излъчи едновременно по Twich, YouTube и Facebook, на 15-и юни 2021 и ще остане онлайн до 20-и юни.
Заглавието на програмата идва от стихотворение на канадската поетеса Ан Карсън за Троянската война (Карсън е също професор по класически науки и преводачка на Сафо). Омир, казва ни Карсън, не описва в детайл физическата красота на Елена. За сметка на това ни представя детайлен поглед върху нейния ум – „прецизните ѝ съкровени мисли“. В разгара на Троянската война виждаме Елена сама в покоите си да тъче съсредоточено „двойна тъкан“. Шарките на тази тъкан описват битките, които се случват в момента навън (Карсън нарича тъкането на Елена „лайв стрийм“). Насред лудостта, за която неволно вина носи самата Елена, тъкането е нейният начин да намери центъра на някаква вътрешна истина. Като всяка истина и тази е по необходимост „двойно тъкана“ – едновременно здрава, но и с две лица.
Демонстративната видимост на видео стрийминга ще се превърне в поле за търсене на интимност и истинност, задавайки отново може би най-болезнения въпрос от последните месеци: Какво да правим, когато се озовем затворени и сами, насред разпадащ се свят, за който носим, макар и неволна, вина.
Амалиа Улман, Ана Првачки, Анета Мона Киша и Луция Ткачова, Венета Андрова, Вълко Чобанов и Димитър Шопов, Георги Ружев, Гери Георгиева, Иван Мудов, Кайра Нова, Кийра Грийн, Манон де Бур, Миряна Тодорова, София Грънчарова, Цветан Кръстев